Saturday, March 16, 2013

My Green Garden: Rise Bed continue

Hari ini kena cuti sebab nak kena jadi bibik. Bibik sementara tidak begitu boleh di percayai. So dah cuti apa lagi la. Berkebun la jawapnya.

Akhirnya complete juga rise bed aku di tengah garden. 3 serangkai. Hasil keras tangan aku yang dah bertahun tak pegang gergaji atau tukul.

Rise bed pertama aku yang dihuni oleh pokok tomato yang masih belum membesar.

Rise bed kedua masih dalam proses mengadun tanah yang resepi tanahnya sering bertukar-tukar. Kena import tanah dari kampung nampaknya.

Rise bed ke 3 ne berbentuk 3 segi sebab keadaan muka bumi yang sudah begitu. Rise bed ini aku nak peram kasi formula baja kompos yang aku tgk di internet menjadi kenyataan. Sudah dua lapisan daun kering dan rumput menjadi resepi baja kompos. Rise bed ini nanti akan aku tanam dengan sawi dan kailan yang sudah di order.

No comments:

Post a Comment