Monday, August 1, 2011

My House Story: 1st Day Ramadhan

Hari pertama puasa ne semua pekerja minta cuti sehari sebab nak berpuasa penuh. Since tiada kerja2 di site abang aku ajak ke kedai atap. All-build sdn bhd di kuchai lama. Kawan dia rupanya baru sahaja berhenti dan pengantinya pun cuti. Shingles untuk rumah aku harganya sekotak RM90 dan mungkin perlu sehingga 100 kotak untuk the whole house. Ini belum masuk plywood, pelapik utk elak air masuk then connector. Ermm makan ribu2 juga atap ne nanti. Tgk keadaan sama ada cukup tak bajet.

Then kami ke kajang untuk survey tiles. Macam-macam ada. Harga depend on budget. Dalam lingkungan RM 10.50 ke 13.80 utk 2x2. Yang mampu aku pilih laa. Tiles utk bathroom aku nak yang ada corak sikit biar nampak berseri. Tunggu my wife select. Bincang punya bincang tingkat atas mungkin pakai kayu tengok bajet nanti.

Kedai ini juga ada offer dapur masak, hood dan oven dari jenama rubine model sapphire dalam RM2700. Ermm kena survey tempat lain sebelum decide beli.

Sinki lupa ambik gambar tapi mak aii mahalnya. Range dalam 650 ke 2250. Kepala paip dalam 90-250. Shower head ermm aku nak yang macam hujan tu dalam Rm 250-1000.

No comments:

Post a Comment