Monday, August 1, 2011

My House Story: aduan jiran yang baik hati

Semalam balik saja dari pasar aku menerima pangilan hangit dari penguatkuasa MPSJ. Ada jiran komplain pekerja aku kerja hari ahad. Menggangu kenteraman jiran. Terima kasih jiran-jiran saya. Kerja-kerja membina beam terpaksa di henti sekerat jalan. Bahaya juga ne sebab beam tak boleh berhenti sekerat. Kalau simen lantai ok. Tapi osman ada solution dia. Abang aku kata ok la.

Sebelum tu masa on the way balik pasar sungai besi aku nampak rumah kedai yang kat simpang jalan keluar tu dah kena roboh oleh dbkl. Kayuuuuu banyak tu. Tanya mat indon tu dia kata bole ambik. Tak puas hati tanya hafiz then dia nasihatkan jangan la. Aku call abang aku same advice jangan takut jadi kes polis. Melepas kayuuu aku.

No comments:

Post a Comment