Wednesday, August 10, 2011

My House Story: Sambung Kerja

dah hampir 5 hari kerja-kerja di lokasi rumah aku tidak berjalan gara-gara subcon yang tamak. akhirnya selasa dapat juga aku pekerja untuk meneruskan kerja-kerja di rumah yang dah tinggal ranka. rupanya bayar ikut kong atau gaji hari lebih banyak menjimatkan namun ada resiko kerja akan bertambah slow. aku yakin dengan group matsaari ne sebab kawan satu office aku kenal dia.

sudah tertulis rezeki melimpah ruah hari itu, ramai kawan-kawan baru seperti bahrin dan tuan presiden en arif cuba membantu. Terima kasih tuan-tuan semua. Mat saari ne aku dapat contact tru kawan lama, alhamdulilah orangnya nampak lebih jujur dan boleh membantu.

pagi tadi satu lagi rezeki mendatang, batu bata merah dapat RM240 satu pallet so akan menjimatkan kos bahan binaan rumah aku.

Tengahari sempat lari ke puchong beli oven, hobs dan hood berjenama Fagor dari Seloka Sukma. Setelah membuat perbandingan harga dan spesifikasi dengan jenama elektrolux aku pilih fagor sebab lebih jimat. Beza dalam 1500 so duit lebihan ne boleh beli sinki dan alatan lain. Ikutkan hati memang nak beli elextrolux tapi duit nya pak...



No comments:

Post a Comment