Monday, July 25, 2011

My House Story: Premix time

Setelah sepagi aku settle transfer duit pada akaun abang aku, aku kena datang balik ke site untuk bayar tambahan simen premix yang masih kurang. Pagi tadi dah selori sampai ne kena tambah lagi selori.

Lokasi tempat bayar dihujung taman Adilla (tak ingat nama betul) masuk jalan tak berturap terus ke kilang simen mixer. punya la berabuk dan jalan tanah yang berlubang-lubang. Lepas bayar balik ke site untuk tunggu mixer sampai.

first time aku buat kerja-kerja macam ne...susah juga kalau nak jimatkan kos.

simen 1st batch


simen 2nd batch

debu penuh kat kereta. dah macam kereta kontraktor

tempat aku beli simen


rumah untuk dilelong. kawasan ini dah agak mahal. brother belakang rumah aku beli intermediate rm260k sebab luas tanah 20x90. so kawan-kawan nak beli rumah kena decide now sebab next year mungkin naik lagi.

No comments:

Post a Comment